6 Adımda Facebook Arama Geçmişini Temizleme

facebook-search-graph1

Facebook da bir çok arama yapıyoruz ve bu aramalar kayıt altına alınıyor.  Bazıları arama geçmişlerini ara ara kontrol eder bazıları da tekrar görmek istemez.

Arama geçmişi henüz 3. parti uygulamalarla paylaşılıyor mu bu bilinmiyor fakat Facebook’un gizlilik konusuna çok fazla önem göstermediği en azından bu noktada aşikar.

Eğer bu konuda rahatsızlık duyuyorsanız adımları takip ederek arama geçmişinizi temizleyebilirsiniz. Facebook üzerinde yaptığımız arama geçmişini silmemiz mümkün.

1- Facebook anasayfasında isminizin yazılı olduğu linke tıklayın.

fbclean1

2- Daha sonra kendi profilinizde “Activity Log” yazan linke tıklayın.

fbclean2

3- Activity Log kısmına tıkladıktan sonra ayrı bir sayfa açılacak. Bu sayfada sol framede yer alan yorumlar kısmının altında (more) fazla yazan linke tıklayın.

fbclean3

4- More linkine tıkladığınızda en altta İngilizce kullananlar için “search” Türkçe kullananlar için arama linkini göreceğiz. o linke tıkladığımızda acaba bunu nasıl aradım diye tepki verebileceğiniz kelime veya kelime bloklarıyla karşılaşabilirsiniz :)

fbclean4

5- Sağ üst köşede yer alan “Arama Geçmişiniz Temizle” butonuna tıkladığınızda yıllar veya aylara göre yaptığınız bütün aramalarınızın silinmesi için ilk adımı başlatıyorsunuz.

fbclean5

6- Onay verdiğinizde tüm aramaların sırayla silindiğini göreceksiniz. Arama geçmişinin arşivlenmesinden çekinenler için mutlu son.

fbclean6

 

Telefonunuzdan bu işlemi gerçekleştirmek için: https://m.facebook.com/KULLANICIADI/allactivity?privacy_source=activity_log&log_filter=cluster_117

37 thoughts on “6 Adımda Facebook Arama Geçmişini Temizleme

    • search yani arama sekmesi hâla mevcut. bende ilk bakışta bulamamıştım fakat daha dikkatli baktığımda “more” yani daha yazılı linkin birden fazla kullanıldığını gördüm. yapmanız gereken yorum, beğeni ve fotoğraflar linklerinin altında ki arama butonuna tıklamak olacaktır. oradan adımlara ulaşabilirsiniz.

      bu arada bunu paylaşan arkadaşlara da teşekkür ederim

      • Facebook Tımeline güncellemesi esnasında bu özellik kısa süreliğine kaybolmuştu. Şuan aktif. Yorumunuz için teşekkürler…

  1. facebookta arama yaptıktan sonra aradıklarım çıkıyordu,ama artık ara yazan ifade çıkmıyor,yardımlarınızı bekliyorum :(

  2. eveett,kontrol ediyodum,,şimdi bi sorum daha olcak :/ facebookta herkes arkadaşlık isteği göndderebiliyo,herkes mesaj atabiliyo bana,bunu nasıl düzeltcem bilgilendirirmisin :’(

  3. arkadaşlık isteğini yaptım,kimse istek gönderemiyo,ama herkes mesaj atabiliyo,bunu nasıl düzeltceeeeeeem :(

    • Önceden vardı ama kaldırıldı o. Gizlilik kısayollarından > Benimle kimler iletişim kurabilir? > Mutlak Filtreleme seçeneğini seç. Böylece tanımadığın kişilerden gelenler direk diğer klasörüne düşecek sana bildirim olarak gelmeyecek. Benim bildiğim kadarıyla en iyi çözüm şimdilik bu :)

    • Merhaba Mehmet Bey, bu işlem arama yaptığınız sonuçların kayıtlarını silmek içindir. Sizin bahsettiğiniz akıllı arama özelliğinden kaynaklanıyor. Aramalarınızı daha hızlı yapabilmeniz için Facebook tarafından anlık olarak yazdıklarınızın eşleşmesiyle alakalı. Orada bir değişiklik yapabilmeniz söz konusu değil.

  4. facebook arama çubuğunda aradıklarım ilk sırada çıkıyor nasıl silinir

    acillllllll yardımmmmmmm lütfenn

  5. arkadaslar harf yazınca isim çıkmasını istemiyorsanız; kişiyi engelleyin sonra engeli kaldırın.

    bir dost ;)

  6. yukarıdaki denilen herşeyi denedim fakat arama motoruna bi harf yazsam o andaki site yine en başta oluyo o nasıl olacak ?? :/

  7. telefondan girdim tıkladım baglantıya bomboş arama yaptıgım isimler cıkmadı fakat telefondan facebook arama motoruna tıklıyorum bütün aradıklarım duruyo pc den girip siliyorum siliniyor telden girdigimde bütün isimler duruyo arama motorunda

    • Asya Hanım, telefonunuzdan “Hareketler Dökümü> Filtrele> Ara” yolunu takip edin. Buradan yaptığınız aramaları tek tek kaldırabilirsiniz. Facebook uygulaması yerine normal tarayıcıdan giriyorsanız form verileri saklanacağı için tarayıcı geçmişinizi de silmeniz gerekir.

  8. dediğini aynen uyguluyorum normal facebook uygulaması kullanıyorum fakat filtrele arayolunu takip etsemde arama motorunda hala duruyo isimler telefonum general mobile discovery yinede ilginiz için cok tşk..

  9. bişey sorcam arma motorunda kişinin baş harfini yazdığımda çıkıyor lütfen çıkmasın hiç tnımıyormuşum gibi bütün ismini yazarken bile son alata falan çıksın nasıl ypçaz

Bir Cevap Yazın

